zondag 28 februari 2010

Bloggen

Ik ben weer begonnen met "bloggen" te volgen.

En dan vooral blogs die zich afspelen in de USA.

Voornamelijk nederlanders die geemigreerd zijn of die voor een aantal jaren daar gaan werken.

Heerlijk al die verschillende verhalen. En het valt me op dat er wel in iedere staat nederlanders wonen en werken.



Zelf heb ik verschillende familieleden wonen in Californie, Virginia en Maryland.

Dit zijn broers en zussen van mijn vader die in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw geemigreerd zijn. Al met al denk ik dat er nog gauw zo'n 30 a 40 afstammelingen van mijn opa en oma rondlopen. De meeste hebben zich goed aangepast en hebben een goede toekomst in Amerika opgebouwd.



Toch hebben ze het nog over "bij ons thuis" en bedoelen dan Nederland en specifiek Stein, Limburg. Vorig jaar hebben we een tante in Maryland opgezocht, zij is inmiddels 81 jaar, al jarenlang weduwe en inwonend bij haar dochter en schoonzoon. Deze schoonzoon is een lokale beroemdheid , hij is de amerikaanse Peter Timoteef. Zijn naam is Doug Hill en hij werkt voor ABC.

http://www.wjla.com/weather/


Mijn tante heeft het goed getroffen, nu woont ze in een groot huis met haar eigen appartement, samen met haar familie.

Anders was het voor haar "shadeypine home"of iets dergelijks geworden.

Voor de oudere amerikanen wordt naar mijn idee niet zo goed gezorgd door de staat als hier in Nederland.



Door facebook, blogs e.d. kun je nu op de hoogte blijven van het wel en wee aan de overkant van de oceaan, geweldig toch.

Lekker lezen over andermans belevenissen terwijl het buiten regent en stormt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten